یکی از بهترین چاشنی ها در غذاهای سنتی ایرانی رب انار می‌باشد. انار آبدار ترش را از باغات سرسبز شیراز می‌چینند و بعد از آب گیری حرارت میدهند تا به غلظت مناسب در آید. رب انار خانگی خالص بوده و هیچ افزودنی در آنها وجود ندارد. به همین علت رب انار خانگی ترش از طرفداران زیادی نیز برخوردار است. تامیین کننده این محصول برای افزایش تولید این محصول آن را در کارگاه های بزرگ تولیدی با دستگاه های آبگیری بزرگ و ظرافت پخت بالاتر را فراهم آورده است.

خوشبختانه توانسته ایم ربی بهداشتی و باکیفیت خالص و رنگ طبیعی را به بازار ارائه کنیم. ما  رب انار خانگی را بصورت مستقیم در تناژ بالا تولید و به مصرف کنندگان عرضه میکنیم.

رب انار ترش خانگی

 

شاخصه های بارز در رب انار طبیعی

رب انار ترش غلیظ

یکی از مهمترین شاخصه های بارز در رب انار طبیعی وجود رنگ طبیعی که همان قهوه‌ای تیره می باشد. شکل ظاهری رب انار باید بنا به استفاده ما تهیه شود. غلظت های مختلف برای کارکرد های گوناگون در غذاها و سالادها مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا از رب انار خانگی ترش سفت برای زیتون پرورده و خورشت فسنجان و غذاهای سنتی ایرانی استفاده می شود. از رب انار ملس شل (شفاف) یا کشدار و رب انار عسلی برای مصارف سس انار در غذاهای اکبر جوجه، انواع سالاد ها استفاده می شود.

یکی دیگر از خصوصیات بارز در رب انار خانگی طعم آن است. طعم رب انار بستگی به اناری که با آن تولید می شود دارد. و نباید با اسید و طعم دهنده های شیمیایی آن را طعم‌دار کرد. زیرا برای سلامت انسان مضر است. برای تهیه رب انار خانگی ملس از انار ملس ، ترش و کمی هم انار شیرین ترکیب می کنند. برای منظور رب انار ترش تنها از انار های ترش استفاده میکنند. البته این موضوع در اینجا حائز اهمیت است که در هر شهر از ایران به نوعی خاصی از رب انار علاقه بیشتری دارند.

بعنوان مثال در شهرهای جنوبی ایران مثل خوزستان از رب انار خانگی ترش، استقبال بیشتری میشود تا طعم شیرین و ملس. آن هم به علت غذاهای محلی مخصوص جنوبی مثل قلیله ماهی و ماهی شکم پر و.. که در جنوب ایران طرفداران زیادی دارد.

در ادامه به تعدادی از خواص رب انار ترش، شیرین اشاره میکنیم:

  1. رب انار شیرین دارای طبع سرد و معتدل تری دارد
  2. رب انار ترش طبع سرد و تر و مرطوب  دارد.
  3. رب انار برای فشار خون و تصفیه خون مفید است.
  4. رب انار با طعم ملس تهوع در دوران بارداری را کمتر می‌کند و رنگ چهره را روشن تر میکند.
  5. انار پخته شده سرشار از فیبر، پتاسیم و ویتامین C است.
  6. رب انار حاوی ویتامین A ، E و خانواده B می باشد.
  7. کلسترول بد خون (LDL) رو کاهش می دهد.
  8. به هضم و گوارش بهتر غذا کمک شایانی میکند.

قیمت رب انار محلی

رب انار محلی سفت

قیمت رب انار خانگی در هر کیلو مشخص شد. برای کسب اطلاع از انواع رب انار و خرید آن بصورت عمده و خرده به راه های ارتباطی در همین سایت مراجعه نمایید.

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *