رب انار ملس ربی است که مزه ترش و شیرین را را هم دارد و تنها ترشی خالص یا شیرینی خالص را دارا نمی باشد و از انارهای با کیفیت و شیرین تهیه شده است و لازم به ذکر است بیان شود که رب انار هم به شیوه سنتی و هم به شیوه صنعتی تولید می شود که هر کدام مزایا و معایب مربوط به خود را دارند.

تولید انواع رب انار ملس توسط مراکز ذکر شده یعنی کارخانه ها یا به صورت محلی صورت می گیرد و رب انار اعلا در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد در ادامه به معرفی بیشتر رب انار ملس و خواص آن و همچنین ارزش تغذیه ای که دارد خواهیم‌ پرداخت.

تولید انواع رب انار ملس

بررسی ارزش تغذیه ای رب انار

بررسی ارزش تغذیه ای رب انار رب انار همانطور که می دانیم از خود انار تهیه شده است و اگر ناخالصی به آن اضافه نگردد خواص از خود میوه انار بیشتر خواهد شد. قبل از این که به ارزش تغذیه ای رب انار پرداخته شود اشاره کوتاهی به نحوه تهیه این رب خواهیم کرد و شناخت بیشتری نسبت به ویتامین ها و مواد معدنی موحد در انار و رب انار پیدا کرد.

برای تهیه رب انار خوش طعم و البته ملس بایستی از انارهای شیرین و خوش رنگ‌ استفاده شود تا هم‌ خوش رنگ شود و هم خوش طعم که نوع ملس رب انار طرفدار بیشتری نسبت به نوع ترش دارد و همگان مزه این نوع رب را می پسندند. بعد از تهیه انار آن ها را شسته و دانه هایش را خارج کرده و داخل ظرفی ریخته و روی حرارت قرار داده تا آب آن خارج گردد و بعد از جوشیدن داخل ظرفی دیگر ریخته و آن از صافی رد کرده تا تفاله ها از عصاره انار جدا گردد.

پس از جدا سازی آب انار را دوباره روی حرارت قرار داده تا بجوشد و هر چند ثانیه هم زده شود تا ته نگیرد برای تهیه رب انار غلیظ باید رب انار بیشتر بجوشد تا به غلظت مد نظر برسد و این امر کاملا سلیقه ای می باشد. پس از آماده شدن در همان ظرف بماند تا سرد شود و در انتها رب انار را در ظرف مد نظر ریخته و در جای خنک نگهداری شود. این رب شیرین و ملس شده است و آماده نوش جان کردن می باشد.

ارزش تغذیه ای رب انار به این نحو است که بیشترین آب را دارد و کمترین مقدار ویتامین موجود در آن چربی است و وجود ویتامین k موجب انعقاد خون در صورت لخته شدن خون و یا خونریزی شدید می شود. باید گفت آب در اولویت از لحاظ مقدار درصد تشکیل دهنده می باشد و سپس فیبر، پروتئین، کربوهیدارت و…. قرار می گیرند که هر کدام یک ارزش تغذیه ای خاصی داشته و نیاز بدن را تامین می کنند‌ و به عنوان یک جمع بندی می توان گفت این میوه سرشار از آهن است و بیش ترین تاثیر بر بدن، تامین آهن و آب مورد نیاز بدن است.

آیا از خواص رب انار مطلع هستید؟

آیا از خواص رب انار مطلع هستید؟ رب انار که برگرفته از آب انار یا عصاره آن است دارای خواص بی شماری می باشد و به میوه قرمز و خونواد معروف است و در شب یلدا بر سر تمامی سفره ها قرار می گیرد. از جمله خواص انار و رب انار می توان به تولید خون و خونساز بودنش اشاره کرد و بهترین دوا برای افراد مبتلا به کم خونی به حساب می آید.

رب انار در اکثر غذاها و خورشت ها مورد استفاده قرار می گیرد و جهت شادابی و سرحال بودن می توان همیشه در غذاها مورد استفاده قرار داد که تغذیه نقش بزرگی در روحیه افراد دارد، این میوه همچنین برای دستگاه گوارش و قلب بیشترین فایده را می رساند به طوری که می توان گفتا بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کند و سیستم گوارشی به بهترین نحو‌ به کارکرد خود ادامه می دهد. در صورت وجود انگل و باکتری مضر در روده، مصرف انار این عوامل را از بین می برد و علاوه بر دستگاه گوارش و قلب برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز مفید می باشد.

از دیگر خواص رب انار می توان به وجود آنتیک اکسیدان های فراوان در آن اشاره کرد زیرا ضد سرطان بوده و بدن را از بروز سرطان ایمن می کند و به دلیل داشتن ویتامین c فراوان، برای استحکام استخوان ها مفید بوده و سلامت لثه ها را به دنبال خواهد داشت. موارد ذکر شده تنها چند نمونه از خواص رب انار و انار بودند که هدف فقط آشنایی مختصر با این میوه و فرآورده حاصل از آن بوده و ذکر تمامی خواص در این مطلب قابل گنجایش نخواهد بود. در صورت رضایت در مصرف به دیگران نیز تهیه رب انار ملس را پیشنهاد کنید تا از طعم فوق العاده این‌ بهره ببرند.

عرضه مستقیم رب انار ملس

عرضه مستقیم رب انار ملس عرضه مستقیم رب انار ملس توسط شهرهای شمالی کشور صورت می پذیرد زیرا بهترین و با کیفیت ترین انارها را دارند زیرا شرایط آب و هوای خیلی مساعدی دارد و این بدان معنا نیست که در سایر شهرها رشد مساعدی ندارد بلکه انار شهرهای شمالی بیش ترین شهرت را دارند. همچنین عرضه مستقیم این محصول توسط کارخانه ها نیز صورت می گیرد و این خرید بی واسطه تاثیر بی نظیری در کاهش قیمت ها خواهد داشت.

رب انار ملس را باید حتما از مراکز معتبر و‌دارای نماد اعتبار و اعتماد خریداری نمود زیرا رب انار تقلبی نیز در بازار وجود دارد که از شکر و خرما و…..در تهیه رب انار ملس استفاده می کنند که فاقد کیفیت هستند و ناخالصی دارند و نمی توان نام‌ رب انار خالص را بر روی آن گذاشت.

پخش عمده انواع رب انار ملس

پخش عمده انواع رب انار ملس پخش عمده انواع رب انار ملس، توسط شرکت های توزیع کننده رب انار انجام می گیرد و به سایر شهرهای ایران عرضه می گردد یعنی در اختیار مراکز فروش رب انار قرار می گیرد و پس از بسته بندی های مختلف از جمله رب انار شیشه ای، پاکتی و…. در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

قیمت این محصول با توجه به کیفیت رب انار متفاوت بوده که جهت اطلاع از قیمت رب انار می توان به صورت آنلاین مراجعه و با خبر شد و در پایان اقدام به خرید نمود. گزینه دیگر خرید از عمده فروشی ها می باشد که این مراکز هم رب انار را به صورت بسته بندی و فله ای در کیفیت های متنوع و قیمت مناسب در معرض فروش قرار می دهند‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *