در واقع می‌توان گفت که، درخت آلو جنگلی ایران در مناطق شمالی رشد می کنند. این درخت بصورت انبوه در جنگل های کیاسر و غرب مازندران به وفور یافت می شود. ساکنان این مناطق آلو جنگلی را زمانی که به رنگ نارنجی متمایل به قرمز است از درخت برداشت می کنند. و با آن رب آلو جنگلی ترش و خوشمزه ای می پزند. در این مقاله می خواهیم به قیمت و خرید رب آلوچه جنگلی خالص و تازه امساله با تضمین کیفیت عالی بپردازیم. در ادامه‌ی مطالب با ما همراه شوید.

 

رب آلوچه جنگلی خالص

 

آلو جنگلی چیست؟

عکس آلو جنگلی مازندران

شاید به دلیل این که آلو جنگلی فقط در منطقه مرطوب و جنگلی شمال یافت میشود. کمتر با درخت و میوه آن آشنا نباشید. این درخت بصورت بوته های کوچک و حتی درختان بزرگی هستند. که دارای برگ های کوچک و تیغ دار می‌باشند. و در منطقه جنگلی غرب مازندران در کنار یکدیگر رشد بیشتری دارند.

چیدن و جمع آوری این میوه به دلیل ریز بودن و کوچکی آن بسیار سخت است. معمولا در پوشش جنگلی شمال درختچه هایی مانند تمشک وحشی، زرشک و آلو از جمله میوه هایی هستند که در این مناطق یافت می شود.

 

بهترین زمان برای برداشت آلوچه جنگلی برای تولید رب چه موقع می باشد؟

رب آلو شمالی

زمان برداشت آلو جنگلی در اواسط تابستان که آلو از رنگ سبز به رنگ قرمز و نارنجی تبدیل می‌شود. بهترین موقع چینش آن وقتی است که آلو ها کمی شل تر و سیاه رنگ می شوند. در واقع طعم ترش و گس این میوه باعث شده تا رب آلو جنگلی شمال طرفداران بسیاری را به خود اختصاص دهد.

افرادی که دارای ذائقه ترش هستند تمایل بسیاری به این طعم ترشی آلو دارند. بدین ترتیب رب گوجه سبز جنگلی را بعنوان میان وعده لذیذی مورد استفاده قرار می دهند.

 

خواص رب آلوچه ارگانیک

خواص رب آلوچه جنگلی شمال مازندران

به دلیل فواید مثال زدنی که دارد رب آلوچه شمالی در طب سنتی ایران بسیار کاربردی دارد. و از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است. شاید برای شما جالب باشد که در طب سنتی به استفاده از آلو بسیار توصیه کرده است.

 

جالب است بدانید که در گذشته از آلو و رب آلو جنگلی برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شده است. و به دلیل این که ماده ای مفید برای پاکسازی بدن می دانسته اند در طب سنتی و جدید به استفاده از آن توصیه اکید شده است. همچنین رب آلوچه جنگلی به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی قادر است با رادیکال های آزاد بدن مبارزه نماید و خطر ابتلا به بیماری های سرطان را کاهش دهد.

بطور کلی میوه آلو از هر نوع آن ، دارای خواص بسیاری است. مخصوص افرادی که دچار تغییر حالت گوارش و مشکلات دفعی هستند، با خیساندن آلو می‌توانند مشکل را برطرف کنند. مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری رب گوجه سبز جنگلی خالص و ارگانیک میتواند باعث بهبود وضعیت بدن انسان شود.

آلوچه جنگلی سرشار از ویتامین سی،اسید مالیک،اسید سیتریک و مواد معدنی کلسیم،فسفر،منیزیوم،پتاسیم و سدیم است.

رب آلوچه جنگلی دارای خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی بالایی می باشد. با مصرف روزانه این محصول می توان فشار خون خود را پایین آورد. و مهم تر این که از بیماری های قلبی وعروقی جلوگیری کرد.

 

طرز تهیه رب آلو جنگلی شمالی

طرز تهیه رب آلو جنگلی

همانطور که گفته شد، فصل برداشت آلو جنگلی تابستان است. برای تهیه رب آلو جنگلی افراد محلی بومی یا غیر بومی بسیاری به این جنگل های شمال می آیند. تا بتوانند رب طبیعی و اصل را تهیه کنند. این رب به علت طرز تهیه آسان مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

همچنین به دلیل این که آلو جنگلی بصورت وحشی رشد می‌کند، بدون هیچ گونه سموم کشاورزی، کاملا ارگانیک و سالم است. علاوه بر این طعم خاص و ترشی که در پوست و گوشت آلو جنگلی مازندران می باشد مزه فوق العاده ای به غذا اضافه می کند.

طرز تهیه رب آلو جنگلی شمالی در چندین مرحله انجام میشود. که در زیر مختصری درباره طرز پخت این رب فوق‌العاده دلپذیر پرداخته شده است:

مرحله اول:

آلو جنگلی (گوجه سبز) را زمانی که کاملا تغییر رنگ داد، از برگ و ساقه آن را جدا کرده و شستشو می دهیم. سپس در قابلمه بزرگ آب ریخته و آلو ها را در آن روی حرارت قرار میدهیم تا پخته و نرم شود.

مرحله دوم:

بعد از کمی سرد شدن ، آلوهای جنگی را در ظرف آبکش قرار میدهیم و با دست یا کفگیر آب آن را جدا میکنیم. تا هسته آلو از آن جدا شود. چون آلو جنگلی ریز هست هسته بزرگی دارد. این مرحله باید کامل جداسازی شود. تا جایی که احساس کنیم کاملا پوست و هسته از هم جدا شده است. چون قسمت گوشتی میوه آلو کم بهتر است این مرحله با دقت بیشتری انجام شود.

مرحله سوم:

در این مرحله تولید باید آب آلو جنگلی شمال را به مدت چهار ساعت در حرارت ملایم قرار دهیم. تا به غلظت مورد نظر برسد. در انتها برای جلوگیری از کپک زدن به آن یک قاشق غذاخوری نمک اضافه می کنند. و در ظرف های شیشه ای که کاملا هواگیری شده به مدت یک سال قابل نگهداری است. البته در فضای یخچال میتوان تا دو سال نیز نگهداری کرد.

 

خرید عمده رب آلوچه شمالی

خرید عمده رب آلوچه جنگلی

رب آلو جنگلی مازندران بصورت خانگی و صنعتی تهیه میشود. تولید عمده در مراکز توزیع بهترین رب آلوچه شمالی در بسته بندی های بهداشتی و جذاب عرضه شده است. این محصول کاملا ارگانیک و تضمینی از نظر کیفیت و تازه بودن می‌باشد.

خرید مستقیم از کارخانه تولیدی هم بصورت فله ای و شیشه ای امکان پذیر است.

 

مزیت خرید از ما

قیمت خرید رب آلوچه

همانطور که محصولی که تمامی استاندارد های بهداشت و کیفیت عالی برخوردار باشد. بهترین گزینه برای خرید مطمئن می‌باشد. مزیت رب آلو جنگلی مازندران ، غلظت، بافت و رنگ طبیعی آن است. تولید این محصول از مرغوبترین میوه آلو جنگلی و ارگانیک می باشد. این محصول بدون هیچ گونه ماده افزودنی مصنوعی و مواد نگهدارنده است.

خرید اینترنتی رب آلو خالص امساله با تضمین کیفیت انجام شده است. این محصول دارای تاییدیه برترین مراجع ارگانیک از جمله بیوسان گواه و انجمن ارگانیک ایران است. برای سفارش بهترین کیفیت رب آلوچه جنگلی با راه های ارتباطی ما تماس حاصل نمایید.

۶ پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    رب آلوچه جنگلی شمال کاملا خالص و غلیظ است، من برای غذاهای سنتی مثل فسنجون استفاده کردم طعم ویژه‌ای به غذا اضافه میکنه

  2. رب گوجه سبز یا آلو جنگلی شمال بسیار خوش طعم هست. برای بسیاری از غذاها استفاده می شود. این رب طعم ترش و خوبی به غذا اضافه می کند. رب تازه آلو جنگلی مازندران بسیار عالی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *