رب انار یکی از اصلی ترین و مهمترین چاشنی در تهیه بسیاری از مواد غذایی، سالاد و انواع خوراکی­های دیگر استفاده می­شود. رب انار خانگی از تغلیظ عصاره انار و حرارت دادن آن و رساندن به غلظت مورد نظر تولید میشود.

تولید کننده رب انار محلی در تناژ بالا ، در سراسر ایران عرضه شده است. مرکز فروش انواع رب انار خانگی  شل ، کشدار ، غلیظ بصورت عمده به بازار مصرف عرضه شده است. خواص رب انار شیرین و ترش خانگی به علت طبیعی بودن بیشتر از رب انار کارخانه‌ای می‌باشد.

رب انار خانگی ترش مزه

طرز تهیه رب انار محلی

رب انار ملس شل

برای تولید این نوع رب، ابتدا انارهای سالم را با دستگاه­‌های پیشرفته تمیز شستشو می­ دهند. سپس دانه­‌های انار را جدا می­‌کنند. بعد از آن دانه­‌های انار در معرض دما و حرارت مناسب مورد نظر قرار می­‌گیرند . و سپس با اعمال فشار و نیرو از صافی رد می­‌شوند و به این صورت عصاره انار استخراج می‌­شود. بعد از خارج شدن عصاره انار ، آن را در معرض حرارت و دما قرار می­‌ دهند. تا به غلظت مناسب برسد.

مهمترین بخش کیفیت، رنگ و مزه رب انار خانگی تولید شده مطابق با استاندارد­های بهداشت جهانی سنجیده می­‌شود و در صورتی که مشکلی نداشت، در قالب‌­های مشخصی بسته بندی می‌­شود و به بازار عرضه می­‌شود.این نوع چاشنی مفید به سه صورت ترش، ملس و شیرین با غلظت های متفاوت تولید می­شود.

خواص شگفت انگیز رب انار سنتی

رب انار سنتی ایرانی

میوه انار یکی از مغذی­ترین میوه­ها است. که دارای خواص بی­نظیری است. که در بسیاری از غذاها و همچنین برای تولید انواع خوراکی­ها، خورشت­ها از جمله خورشت فسنجان و انواع نوشیدنی‌­ها و یا سس ها مورد استفاده قرار می­‌گیرد. رب انار یکی از مهم‌ترین فرآورده­های انار است.

تولید رب انار به دو صورت سنتی یا خانگی و صنعتی یا شرکتی صورت می­گیرد. امروزه تعداد زیادی کارخانه در زمینه تولید این نوع رب انار فعالیت زیادی می­‌کنند. همچنین باید بدانید که رب انار ساوه در ایران بسیار محبوب است. این رب انار اصل می‌باشد. و برای خرید آن تردید به دل راه ندهید.

فواید رب انار و بهبود کم خونی

رب انار با کیفیت عالی

همانطور که گفته شد، رب انار خانگی مقدار زیادی پروتئین و مواد معدنی مختلف وجود دارد. ویتامین­های مختلفی مانند از ویتامین رتینول، تیامین، نیاسین و ویتامین D است. بهتر است بدانید که ویتامین­‌های گروه B باعث افزایش ساخت گلبول­‌های قرمز می‌­شوند. و برای افرادی که دچار فقط فقر آهن هستند مفید است.

در رب انار خانگی، مواد معدنی و ویتامین های مختلفی مثل روی، منیزیم، سدیم و پتاسیم وجود دارد. همچنین روی و منیزیم باعث بهبود عملکرد سلول‌­های پوست و مو و باعث رشد بیشتر می­‌شوند. این مواد معدنی باعث افزایش خون رسانی به فولیکول مو می­‌شوند و زمینه لازم را برای کلاژن سازی در پوست فراهم می­‌کنند. روی و منیزیم از ریزش مو و چروکیدگی پوست جلوگیری می­‌کنند. همچنین باعث روشن شدن چهره شما میگردد.

برندهای رب انار صنعتی عبارتند  از : ب انار اروم آدا، برتر، رب انار یک و یک، رب انار کامبیز، اصالت، روژین، آتا، چین چین، خوشاب، رب انار سمیه، بیژن، سحر و …

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *